Treceți la conținutul principal

Personajele din Vicios - Trăsături de personalitate și modalitățile prin care sunt acestea conectate între ele

     Sunt absolut convinsă că doriți să știți mai multe despre personajele din Vicios. Care e treaba cu ele și ce le unește, veți afla în continuare.

    Beatrice (Bea, Beatrix, Beibi)  Este personaj principal și vocea care povestește. Este blondă, nonșalantă, are multe idei, este ușor amețită.

    Aceasta are grijă de barul din lemn Vicios la sugestia lui Vladi, amicul său. Beatrice îl cunoaște pe Vladi de la 15 ani și este îndrăgostită de el în prima parte a romanului.

    Bea cunoaște toate personajele și interacționează cu toate, pentru că vedem povestea vicioasă prin ochii ei.

    Punkerul (Luci ) -  Este un personaj ironic, angajat de Beatrice la Vicios, nonconformist și direct. Are un stil vestimentar ușor neglijent, fiind om de bază la Vicios. Acesta are un crush pentru Cătălina. Îl tachinează deseori pe Călin și nu-l suportă pe Vladi pe care-l consideră supraapreciat: „Ce naibii vedeți la ala, nu înțeleg. E frumos când bea bere sau care e faza cu el?”. Îi poartă un fel de recunoștință lui Beatrice pentru că i-a dat șansa de a lucra alături de ea la bar, atunci când nimeni nu mai credea în el.

    Vladi Este proprietarul barului Vicios, fiind prieten cu Beatrice. Se află într-o relație cu Andreea. Are un aer relaxat, este calm, superficial, nu se gândește la consecințele acțiunilor sale. O rănește pe Beatrice nefiind sincer cu privire la sentimentele lui inexistente pentru ea, dându-i semnale mixte. Între Beatrice și Vladi este o relație (de prietenie) de codependență. Amândoi sunt conștienți că această legătură le face și rău, dar le este imposibil să renunțe pentru că s-au obișnuit așa.

    Cătălina - Este prietenă cu Beatrice în trecutul ei, reapărând în peisaj. Este petrecăreață și dezinvoltă. Se apropie foarte tare de punker, sunt prieteni buni. Acesta o încurajează să-și urmeze pasiunea cea mai mare. Cătălina reprezintă „călcâiul lui Ahile” pentru punker, are o slăbiciune pentru ea, o apără și o protejează în orice circumstanță.

    Călin  Este persoana de care se îndrăgostește Beatrice pe neașteptate. Este barman (inițial) fiind pasionat de cofetărie și patiserie. Deoarece este un bun ascultător și are o personalitate plăcută, îi atrage atenția imediat lui Beatrice. Este sfătuitorul ei și personajul care o ajută să înțeleagă prin ce etape trece. Cu ajutorul lui, Beatrice descoperă în ea trăsături de caracter de care nici nu era conștientă.

    Bo  - Este cel mai tânăr și efervescent din bar, fiind barman. Este pasionat de muzică și interacționează cel mai mult cu punkerul, Beatrice și Călin.

    Adina - Este PR-ul barului Vicios de iarnă. Aceasta aduce necazuri pe unde se duce. Flirtează cu personajul Călin și apoi creează vâlvă în relația lui Vladi cu Andreea. Ea este cunoștință din trecut a lui Vladi. Este determinată, ambițioasă și extrem de bine pregătită în profesia ei. Pe plan personal o dă adesea în bară și nu gestionează corect situațiile în care este implicată.

    Andreea - Este iubita lui Vladi și apoi soția sa. Aceasta are un temperament vulcanic, posesiv. Există un conflict de interese între ea și Beatrice. Amândouă sunt îndrăgostite de aceeași persoană.

    Bianca – Este cea mai nouă prietenă a lui Beatrice. O cunoaște la job și îi ajunge imediat la inimă prin stilul ei simplu și sincer de a fi. Aceasta este pasionată de gastronomie.

    Nea Vasile - Acesta este clientul lui Beatrice de la Vicios. Este fanul celebrei "omlete arse pe jumătate" pe care o cumpără la suprapreț pentru povestea motivaționala din spatele ei. Revine constant la bar special pentru omletă și modul plăcut în care se simte la Vicios.

    Horincari – Personaj colectiv; Este un grup de oameni care cântă în formația „Formidabilii” și care contribuie la atmosfera distractivă și libertină de la Vicios.


    Barul din lemn găzduiește toate aceste personaje și îi lasă să fie așa cum vor ei: imperfecți și plini de vicii.

    Este un spațiu în care oamenii nu sunt judecați sau etichetați, ci sunt lăsați să evolueze exact așa cum își doresc. Rămân la fel sau se schimbă doar în momentul în care ei consideră că schimbarea este benefică pentru ei. Vicios nu îi presează în niciun fel, este locul în care ai senzația că este mereu vară și vacanță, chiar dacă anotimpurile se schimbă.

     Acțiunea începe vara la  barul „Vicios” pe plajă și continuă la Vicios de iarnă în aceeași atmosferă caldă, plăcută și care elogiază prietenia. Pentru că da, Vicios este și despre prietenie, una dintre valorile în care cred foarte mult.

    Nu vreau să dau din casă, dar probabil unii dintre voi știu că și eu am un personaj mai apropiat sufletului și acela este punkerul. Cred că îmi place de el pentru că și eu am o latură directă, sarcastică și ironică. Iar acum, pentru cei care au citit romanul, vă invit să-mi spuneți în comentarii care este personajul vostru preferat și de ce. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

15 cărți care m-au făcut să văd lumea într-o lumină diferită

     Dacă mă întrebi care este cartea mea preferată, probabil nu voi știi ce să răspund. Am mai multe și toate au contribuit la o schimbare de dispoziție. M-au mișcat în trei feluri diferite, așa că le voi încadra în 3 categorii:      1. Cărți frumos scrise  - Sunt acelea de care îmi amintesc că m-au emoționat prin modalitatea autorului de a scrie. Chiar dacă nu am reținut povestea cu detalii, am rămas marcată de modul de a scrie al autorului, de stilul său personal.      2. Cărți care m-au făcut să caut mai multe informații despre un anumit subiect -  Știți că există persoane care vorbesc atât de frumos despre pasiunile lor încât deodată vezi orice activitate prin alți ochi? Așa sunt acești autori. Vorbesc cu atât de multă pasiune despre un subiect care le place și te trezești că brusc îți place și ție puțin. Te introduc în poveste și fac să vrei să știi mai multe.      3. Cărți care mi-au schimbat perspectiva asupra vieții.  Sunt acele cărți peste care am dat exact când aveam nevoie

Citind Dama de Pică a Cătălinei Pană - Impresii și emoții legate de acest chick lit

      Dama de pică a fost cartea care m-a însoțit în tranziția dintre ani. Am început-o în 2021 și am terminat-o în 2022.      Însăși autoarea m-a sfătuit să încep cu o lectură mai amuzantă, cu Detectivă de ocazie , ca să mă prăpădesc de râs și că a ei carte e un pic dulce-amăruie. Dar nu așa este viața? O serie de obstacole pe care învățăm să le depășim din ce în ce mai repede și mai bine datorită experienței personale?      Ioana Pop sau Johanna , așa cum ajunge să fie numită de majoritatea personajelor este o tânără care se aventurează în Austria, tărâm necunoscut pentru ea. Cu 2 lei în buzunar, metaforic vorbind și un curaj incredibil ajunge în diverse situații limită din care scapă deoarece întâlnește oameni dispuși să o ajute în momente cheie.      Observăm o evoluție clară a personajului, de la tipa tânără, fără experiență, oarecum umilă care acceptă să fie tratată sub demnitatea ei la multiplele joburi pe care le are, la o bulă de foc pe care nu o poți opri pentru că arde tot

În lumea lui Laur

  Poate vă întrebați de ce am ales să am un personaj principal cu trăsături de personalitate narcisice. Ei bine, voi răspunde. Și dacă nu vă întrebați, eu tot vă zic. :)) De câțiva ani am un interes sporit către tulburările de personalitate. Da știu, fiecare cu pasiunile lui. :)) Tot citind și documentându-mă despre acest subiect, am început să recunosc anumite trăsături atunci când descopăr câte un personaj dintr-un serial care le prezintă sau când observ o anumită persoană mai mult timp. Din păcate sau din fericire am fost înconjurată mereu de persoane cu trăsături narcisice, ceea ce mă face să pot să abordez mai ușor un asemenea subiect. Spun din păcate pentru că alăturarea cu asemenea persoane vine întotdeauna cu anumite daune, mai ales emoționale. Zic din fericire pentru că apropierea de persoane narcisiste m-a făcut să observ mai bine cum se manifestă acestea în societate și cât de dăunător este comportamentul lor pentru persoanele din preajma lor. Dar atunci când vrei cea mai